יום רביעי, 7 בינואר 2015

יישור קירות

מסתבר שבטון הוא לא דבר ישר...
ולכן לא מומלץ להסתמך על הבטון כשבונים במתכת...
כשדובי ביקר בשטח הבנו שהבטון לא ישר כך שהנחת הקירות על פי הבטון ולאורכו יוצר בעיות. כמו למשל הנחת הקיר הגבוה שסמוך לחדר מדרגות (E-104) או הדלת לחדר השירות (I-112). בעיה נוספת בהיצמדות לבטון יצרה שני קירות שלא עמדו בניצב מדוייק אחד לשני והזווית היתה קצת פחות מ 90 מעלות בצד אחד וקצת יותר מ 90 מעלות בצד השני...

על פי הבטון היה צריך לקצר את הקירות הללו. אם היינו מותחים מלכתחילה חוט בנאים ובודקים עד כמה הקיר ישר היינו מגלים שהקירות צריכים להיות קצת יותר בחוץ, כלומר מחוץ לבטון ואז כל הקירות היו נכנסים במקום ובגודל המקורי שלהם.

למרות שלפני התכנון הסופי של המהנדסת לקחנו מידות של הבטון, המידות לא כללו את הבטן (פנימה) שיש בבטון  מכיוון שלא מדדנו לאורך כל הקיר אלא רק בפינות.

מה המסקנה? 
ראשית, למדוד את המשטח ולא רק בפינות, אלא לקחת את האורך בכמה מקומות. 
שנית, להניח קירות תוך הצמדה לחוט בנאים שמותחים בין הקירות.
שלישית, למדוד זווית ישרה בכל קיר וקיר ובנוסף למדוד רוחב של חדר בכמה נקודות לאורך הקיר כך שאם המרחק בין שני קירות מקבילים קבוע, אז הזווית ישרה.

ביום שני האחרון עשינו את כל הכיוונונים שהיה צריך - מתחנו חוט בנאים מפינה לפינה ויישרנו את הקירות מול החוט. לא מדובר בתזוזה גדולה אבל שניים-שלושה ס"מ פתרו את הבעיה.
כשהכל היה במקום גם קורות התקרה המדגמיות שחיברנו לקורה המרכזית הסתדרו בדיוק ולא גלשו מעבר לקירות החיצוניים של הבית או לחילופין היו פנימה מדי בקירות החיצוניים. גם כאן היה מדובר ב 2 ס"מ, אבל כשמצאנו את הבעיה הכל הסתדר במקום!

יומיים לפני כן החלטנו שקיר אחד לא היה מתוכנן טוב ויצא ארוך מדי. לכן קיצרנו אותו ב 10 ס"מ. אחרי שהקירות כולם עמדו במקום הבנו שעשינו טעות ולא היה צורך לקצר אותו. ביום שישי נפרק מהקיר את המסלולים הקצרים ונחבר מחדש מסלולים באורך המקורי.

מכיוון שכל הדרך לא ריתכנו (וטוב שכך) את העמודים של הקורה המרכזית לפלטות עליהן ישבו היינו חייבים לאבטח אותם עם עוגנים.


כאן דוגמא לקורות מדגמיות שהנחנו על הקורה והשענו על הקירות כדי לוודא שהקירות והקורה נמצאים במקום.



התחושה באותו היום היתה שלא זזנו מילימטר... מצד שני, זו היתה עבודה חשובה ביותר כדי שהטעויות האלו לא יצוצו לנו במקום אחר שקשה יותר לתקן כמו תקרת הביניים והגג.

למחרת שביט ריתך את העמודים באופן סופי לפלטות עליהם ישבו וחיבר את הפלטות לרצפה. מוכנים לסערה.

השלב הבא - חיבור קירות אחד לשני, חיזוקי פינות. לאחר מכן בהמשך ישיר התקנת קורות תקרה. את ה OSB לחיפוי התקרה כבר הזמנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה שכתבת! מועבר לטיפול