יום שבת, 20 בדצמבר 2014

סיכום שלושה ימים של העמדת קירות

כדי שלא תשתעממו ריכזתי את שלושת הימים האחרונים בהם העמדנו קירות.

העמדנו עוד 8 קירות, ונסגרו כמה חדרים - חדר השינה של מעין הצמוד למטבח, מקלחת, מטבח. יש גם קירות עצמאיים כמו דלת הכניסה, אחד הקירות של הסלון שפונה למרפסת.

קירות עצמאיים כאלו מחוברים כרגע בקושרת לרצפה ובאלכסון לקיר קרוב עד שימוקמו סופית.

כאן שביט מחבר את קיר דלת הכניסה לקיר הקרוב באלכסון שמתחבר למסלולים העליונים. הסיבה שקיר הדלת לא צמוד לקיר הקרוב היא ששם אמור לעמוד עמוד RHS בגודל 15X15.

במהלך העמדת הקירות היינו חייבים לבנות את אחד הקירות הפינתיים כדי לוודא שהאורכים מתאימים ונוכל לקבע סופית את שאר הקירות המחוברים אליו. צ'מעו, המיומנות שתפסנו בבניית קיר הדהימה אותנו. חצי מהזמן שלקח לנו לבנות קיר בימי הבניה הראשונים.

העמדת קיר I-106


מבט מצפון על הבית

מור מפלס את קיר E-116


שכנים, חברים ואפילו קוראי הבלוג עצמו (כאלו שלא הכרתי עד שביקרו אותנו בשטח) מגיעים לבקר, לשמוע, להתרשם ולהביע דעה. על הדרך הם כמובן מרביצים כמה תמונות!

כאן מעין תופס מנוחה:

"אמא, אין כמו מנוחה בסלון."
"מעין, אתה לא בסלון, אתה בחדר טלויזיה".
"טוב, אז אני נמצא בסרט"...


שביט משייף את הרצפה כדי שהקירות יעמדו עליה ישר.





























מבט על קיר E-111, הקיר שנמצא בין המטבח למרפסת. הקיר מחובר בצד אחד לקיר E-110 לאורך הניצבים ועם קושרת לקיר שמולו. צריך לשים לב ולהיזהר לא להיתקל בקושרת שנמצאת בדיוק בגובה הגרוגרת...



העגלה ששביט בנה כדי להסיע את הקירות מתגלה כאחת ההמצאות הטובות.
מניחים את העגלה מתחת לאחד הניצבים הגדולים (ניצב גב-אל-גב) ואז בקלות מסיעים את הקיר אל המקום.
הנה סרטון העמדת קיר


בשבת, תוך כדי העמדת קיר E-106 והקירות הסמוכים אליו גילינו שיש הבדלי גובה בבטון כך שקירות בקיר המערבי בצד הצפוני יותר של הבית עשויים להיות נמוכים ב 3 ס"מ. בעיה...  ווידאנו עם שטיכמוס פלס ואכן הבדלי גובה במקומות בהם קירות E-106, E-105, E-104 אמורים לעמוד.

עצרנו את העמדת הקירות ויצקנו חגורה בגובה של 3 ס"מ. נוכל לחזור להעמדת קירות רק ביום שני...

בנוסף טעות ביציקת המקלחת הכריחה אותנו לצקת עוד קצת בטון כדי שקיר האמבטיה יוכל לעמוד על בטון... המים נשאבו מהבריכה, והבטון נוצק משמאל לקו האדום.

למרות שחשבתי שסיימנו עם חומרים רטובים בבית (חוץ מטיח הממ"ד בהמשך) הם נכנסו אלינו שוב הביתה. דליי בטון, מסטרינות ולכלוך. עזרה גדולה מזיו, אח-של-שביט. כל התהליך הוציא לי את הרוח מהמפרשים. מחכה להמשך בעבודה יבשה!

לקינוח - תמונת העננים שליוו אותנו היום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה שכתבת! מועבר לטיפול